Kroužky – workshopy pro studenty

Jedná se o druhou fázi projektu – kroužky (workshopy) pro studenty SŠ/VOŠ.

Učitelé, kteří úspěšně absolvují vybrané kurzy (viz 1. fáze projektu) a načerpají zde nové dovednosti, je pak následně mohou předat žákům na svých školách, kde si zorganizují mimo vyučování zájmové kroužky.
Tyto kroužky lze považovat za jednoduchou formu pilotní výuky, v níž si učitel může vyzkoušet, jak by nové poznatky v budoucnu začlenil přímo do vyučování některého odborného předmětu anebo do svých příprav.

Podmínky pro zorganizování kroužku

  • Hodinová dotace kroužku: 15 vyučovacích hodin.
  • Počet žáků v jednom kroužku: 10 až 12.
  • Výuka probíhá v prostorách domovské školy.
  • Učebna, kde bude kroužek probíhat, bude opatřena informačním letákem s logem ESF.
  • Učitel podepíše s žadatelem projektu (Gymnázium Kroměříž) dohodu o provedení práce.
  • Učitel po skončení výuky vyplní a včas odevzdá požadovanou dokumentaci vedoucímu projektu.
  • Časové omezení: každý kroužek by měl být realizován v průběhu jednoho, max. 2 měsíců. Všechny kroužky pak musí být ukončeny do 31. října 2007, což je datum ukončení celého projektu.

Výsledky 2. fáze projektu

Původně plánovaný počet žáků podpořených projektem byl 280, dosažený stav činí 306. Následující tabulka uvádí přehled středních (resp. vyšších odborných) škol zlínského regionu, které využily projektové nabídky a realizovaly pro své žáky výše uvedené typy kroužků (workshopů):

č. název školy   počet kroužků         počet podpořených žáků
1. Gymnázium Kroměříž 9 92
2. Arcibiskupské gymnázium Kroměříž 7 68
3. SPOŠ a VOŠ Kroměříž 1 10
4. Gymnázium L. Jaroše Holešov 1 12
5. SPŠM Kroměříž 7 81
6. Obchodní akademie Kroměříž 1 11
7. SZŠ Zlín 1 12
8. Gymnázium Otrokovice 2 20
celkem za projekt 29 306

Aktivity projektu

  1. Vývoj nových vzdělávacích modulů v oblasti OSS/FS

  2. Tvorba webu projektu

  3. Doplňkové vzdělávání lektorů

  4. Realizace kurzů pro dospělé

  5. Realizace kroužků pro žáky SŠ/VOŠ

  6. Prezentace na celostátní konferenci a oblastních seminářích