OpenOffice.org je balík kancelářských aplikací – elektronická kancelář – obsahující nástroje pro psaní textových dokumentů, výpočty s tabulkami, tvorbu prezentací, kreslení obrázků a práci s databázemi. Pokryje téměř všechny oblasti kancelářských činností, dokáže nahradit většinu produktů Microsoft Office, je česky a obsahuje podrobnou nápovědu.
OpenOffice.org funguje pod Windows, Linuxem, Mac OS X a mnoha jinými systémy. Soubory je možno načítat a ukládat nejen ve standardním formátu OpenDocument, ale i ve formátech používaných v MS Office (doc, xls, ppt).
V tomto výukovém modulu našeho projektu se zaměřujeme na dvě aplikace z balíku OpenOffice.org – pro psaní textu a tvorbu prezentací:
Writer plní v balíku OpenOffice.org úlohu textového procesoru (odpovídá programu Word z MS Office). Můžete ho použít pro vytvoření jednoduchého dopisu až po snadné psaní knih s grafikou, obrázky, sloupci apod.
Impress plní v OpenOffice.org funkci prezentačního nástroje podobně jako Powerpoint v MS Office. Lze s ním snadno a rychle vytvářet jednoduché i složitější prezentace, na výběr je řada šablon, animačních a přechodových efektů.